Call Center+36 1/ 462-8-462

 
 
ico
 

Utazási Tanácsok

SZÁLLODÁK ÉRTÉKELÉSE

Minden szálloda és panzió gondos kiválasztás után került be katalógusunkba. A kiválasztásban segítségünkre voltak külföldi partnereink, akik a helyi viszonyokra vonatkozólag megbízható ismeretekkel rendelkeznek. A szállodák leírása és osztályozása az adott ország megfelelő mércéje szerint készült (a mi értékelésünk tehát nem feltétlenül esik egybe azokkal a kategóriákkal, amelyeket a vendéglátó országban használnak). A szállodák besorolását az adott ország idegenforgalmi hatóságai végzik. A szállodák leírásánál tájékoztatjuk utasainkat a szálloda saját értékelésünk szerinti besorolásáról is. A szállodák minősége megközelíti a nemzetközi színvonalat. A szobák hangszigetelése a legtöbb esetben nem elegendő. Az élet különösen nyáron az utcán zajlik, gyakran a késő esti órákban is. Ha a szállás ezeken a forgalmas helyeken van, vagy a hotel esti zenés műsorokat tart, a zaj beszűrődhet a szobákba. Az autó- és motorbicikli forgalomra semmilyen komolyabb korlátozás nem vonatkozik. Ezekből az okokból kifolyólag előfordulhat, hogy időnként csak később sikerülhet elaludnia. A megoldás lehet a délutáni pihenő (az üzletek zárva vannak, és mindenhol nyugalom uralkodik). Több üdülőterület még építés alatt áll, fejlesztik az infrastruktúrát, vagy új szállodák épülnek. A megrendelt szálláshely környezetében (vagy a hotel egyes részeiben) építkezés, felújítás folyhat, amelyre a KARTAGO Toursnak nincs ráhatása, előzetes tájékoztatást arról nem kapunk.

Ön olyan kategóriájú szállásra jogosult, amely a szerződés során visszaigazolásra került. Sajnos, minden igyekezetünk ellenére előfordulhat, hogy nem sikerül helyet biztosítanunk az Önök által megrendelt szállodában, még akkor sem, ha azt már jóval az utazás előtt befizették. Ilyen ok lehet például, hogy a vendéglátó országok törvényei megengedik, hogy nagyobb számú megrendelést vegyenek fel, mint a szálloda tényleges kapacitása. Ilyen esetben a hoteltulajdonos köteles pótszállást biztosítani, de minden esetben azonos, vagy magasabb kategóriában.

A szobák kiosztása mindenkor a szálloda-vezetés feladata, ezt a KARTAGO Tours nem tudja befolyásolni.

Háromágyas szobának a pótággyal kiegészített kétágyas szobát minősítik. Kivételes esetekben a szobában két pótágy is elhelyezhető, ez azonban szűkíti a lakóteret. Kétágyas szoba megrendelése esetén a KARTAGO Tours nem tudja garantálni, hogy a szálloda által biztosított szobában a két ágy két különálló ágy, vagy franciaágy lesz. A pótágy mérete gyakran nem egyezik meg a normál ággyal, előfordulhat, hogy a pótágy kinyitható kanapé vagy összecsukható ágy. Az egyágyas szobák a szállodák árvaszobái; egyrészt kicsik, másrészt rossz tájolásúak és ráadásul lényegesen drágábbak a felár miatt.

Babaágy nem minden szállodában elérhető, ilyen igényüket kérjük előzetesen jelezzék. A szolgáltatást csak abban az esetben tudjuk garantálni, ha a szálloda azt visszaigazolta.

A nemzetközi egyezményeknek megfelelően a szobákat 12.00 óráig kell elhagyni, az all inclusive szolgáltatások is a check-out időpontjáig vehetők igénybe. Egyénileg megállapodhatnak a recepción, rendszerint külön díj ellenében, hogy a szobát későbbi időpontban hagyják el. Az érkezés napján a beköltözés legkorábbi időpontja 14.00 óra után van. A korai érkezés, illetve késői indulás nem jogosítanak fel a szoba és az étel-ital ellátás hosszasabb igénybevételére.

Az utazás során előfordulhat, hogy a repülőgép menetrendje miatt bizonyos rész-szolgáltatások elmaradhatnak. A repülőgép menetrendjéből fakadó esetleges késői érkezés, vagy korai indulás miatt igénybe nem vett szállodai szolgáltatások díját (tartózkodás, étkezés) a szállodák sem az utasoknak, sem az utazási irodának nem fizetik vissza. A szállodák a megrendelt szolgáltatásokat a repülőgép érkezésétől és indulásától függetlenül biztosítják. A szállás és az ahhoz kapcsolódó ellátás mereven összetartozó két szolgáltatás, amit a szállodák együtt biztosítanak.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a szállodák többségében nem szabad a szobákba saját élelmiszereket és italokat bevinni. Ez alól kivételek a kiskonyhával felszerelt apartman típusú szállésok.

Tengerre néző szoba rendelése esetén a szoba fekvéséből adódóan a szobából kilátás nyílik a tengerre. Ez azonban nem jelenti azt, hogy minden esetben teljes mértékben látható a tenger, előfordul hogy a kilátást egy pálmafa, más növényzet vagy a szálloda egyik épületrésze részben eltakarja.

TRANSZFER

A transzferbusz a repülőtértől általában az utasokat közvetlenül a szálloda elé viszi, de sajnos előfordulhat, hogy a szálloda (elhelyezkedése miatt vagy közlekedési akadály miatt) nem közelíthető meg teljes mértékben. Ilyen esetben Utasainkat a transzferbusz a lehető legközelebb viszi a szállodához, de előfordulhat hogy a csomagokkal át kell menni egy úton, vagy pár métert sétálni kell.

REPÜLŐÚT

Az összes általunk kínált repülőutat neves légitársaságokkal bonyolítjuk. A nemzetközi légi közlekedésben szokásos előírások és egyezmények alapján a KARTAGO Tours Utazási Iroda fenntartja az indulási hely, idő, a repülési útvonal, a közbenső leszállások, a légitársaság kiválasztása, a repülőgép típusa és a repülési terv változtatásának jogát. Az érvényes pontos indulási és érkezési időpontokat az úti okmányaik tartalmazzák.

Technikai vagy szervezési okokból változhat a repülőgép típusa és útvonala, de meg-történhet az is, hogy a kiírt desztinációk között le kell szállnia a repülőgépnek.

A KARTAGO Tours Utazási Iroda repülőgépes utazásainak első és utolsó napjai utazási napok, nem pedig nyaralási napok. Azzal sem lehet számolni, hogy az indulás a délelőtti órákban lenne, a visszautazás pedig az esti órákban. Az odautazás esti járat esetén az első éjszakába, a hazautazás reggeli járat esetén az utolsó éjszakába nyúlhat. A repülőgép indulási ideje néhány órával a tervezett időpont előtt is megváltozhat, a késések pedig egészen gyakoriak az utóbbi években, amit nemcsak a kedvezőtlen időjárási viszonyok okozhatnak, hanem technikai problémák is, elsősorban a légifolyosók túltelítettsége. A KARTAGO Tours és a légitársaságok azon munkálkodnak, hogy a lehető legnagyobb mértékben kizárják ezeket a zavaró tényezőket, de ha mégis előfordulna, hogy a repülőgép indulási ideje megváltozik, illetve késik, szíves megértésüket kérik. A menetrendváltozásból, késésből eredő kellemetlenségekért a KARTAGO Tours nem vállal felelősséget. Az esetleges változásokról az ügyfeleket azonnal tájékoztatjuk. A charter légitársaságok menetrendjének alakulására az utazási irodának nincs ráhatása, azokat a légitársaságok maguk alakítják.

Az utasnak figyelembe kell vennie a jelentős késés, vagy menetrendváltozás előfordulásának lehetőségét az átszállások, a lakóhely-reptér transzfer megszervezésénél, a szabadságok tervezésénél és a kereskedelmi határidők betartásánál, ezen okok miatt bekövetkező kárért az Utazási Iroda nem tud felelősséget vállalni.

A csomagokért a repülőút ideje alatt a légitársaság felelősséget vállal.Ha a poggyász megsérül, vagy elvész, a megérkezés után azonnal jelenteni kell a repülőtéren a megfelelő helyen, ahol jegyzőkönyvet vesznek fel (P.I.R.), amelyre szükség lesz a légitársasággal folytatott további tárgyalások során. A kárigényt az utasnak a légitársaságnál kell benyújtania.

A szigorú reptéri előírások nem teszik lehetővé, hogy reptéri kollégánk a repülőtéren áthaladjon az útlevél-ellenőrzésen, tehát a tranzitváróban már nem lehet az utasokkal. Csak az indulási, vagy érkezési csarnokba kísérheti Önt.

A budapesti indulást megelőző reptéri találkozó 2 órával a repülőgép indulása előtt van.

A poggyászok súlyhatára légitársaságonként változó. A részletekről kérjük, érdeklődjön az irodában.A repülőre felvihető poggyászok hatályos biztonsági előírásaival kapcsolatban a budapesti repülőtér weboldalán, a www.bud.hu oldalon tájékozódhatnak.

HELYI IDEGENVEZETŐ

Az üdülőhelyre érkezéskor magyarul beszélő helyi képviselőnk a repülőtéren fogadja utasainkat (amennyiben a részvételi díj tartalmazza ezt a szolgáltatást). Programfüzetünkben jelzett egyes úticéljaink esetén helyi nyelven és angolul beszélő idegenvezető fogadja az utasokat. Az üdülés elején általános információs órát tart, ahol utasainknak átad egy tájékoztatót, amelyen szerepel a telefonszáma is (esetleg kollégái telefonszáma is). A szállodában kifüggesztett infotáblán (a recepción) szintén szerepel idegenvezetőnk elérhetősége. Probléma esetén ezen a telefonszámon lehet ôt elérni és természetesen köteles ilyen esetben - a lehetőségekhez mérten - rövid időn belül megjelenni a szállodában és utasaink segítségére lenni.

Amennyiben valamilyen oknál fogva nem tudja elérni helyi képviselőnket és sürgős segítségre van szüksége, kérjük hívja az ügyeleti telefonszámunkat.

Érkezéskor, a szállodai bejelentkezésnél idegenvezetőnk nem minden esetben tud segédkezni, a check-in a voucher birtokában általában könnyen lebonyolódik minden szállodában.

ÉTKEZÉS

A szállodákban általában a nemzetközi konyha ételeit készítik, helyi elemekkel gazdagítva. Túlsúlyban vannak a zöldséges ételek és a különböző saláták. Az étkezések formája minden szálló esetében a leírásánál szerepel.

A kontinentális (európai) reggeli általában kávét vagy teát, péksüteményt, vajat és dzsemet illetve sajtot tartalmaz. Szalámi vagy tojás csak kivételesen fordul elő.A büféjelleggel (svédasztal) kínált reggeli azt jelenti, hogy a hotel kategóriájának és a helyi szokásoknak megfelelő fajtájú felkínált ételek szabadon fogyaszthatók. Általában péksütemény, kávé, tea, üdítők, különböző édes süteményfélék, gyümölcs, tojás, dzsemek, sajt, felvágott szerepel a kínálatban, a szálloda kategóriájának megfelelően.

A vacsora vagy menü felszolgálással, választási lehetőséggel többféle menü közül és salátával büfé formában, vagy pedig szabad fogyasztás svédasztal formájában. A kínálat a szálloda kategóriájától függ, de a három csillagos hotelekben sokszor csak egyféle meleg főételt várhatunk. Az all inclusive szolgáltatások bizonyos részletekben eltérhetnek, az egyes szolgáltatások igénybevételét a hotelek időtartamhoz, szállodán belüli kiszolgálási helyhez, vagy plusz költséghez köthetik (ez szállodánként változó).

Reggeli/félpanzió/teljes ellátás esetén az italokat az alapárak sehol sem foglalják magukban. All inclusive ellátás esetén az italokat általában pohárban szolgálják fel, a tengerparton és medencéknél gyakran műanyag pohárban (balesetveszély elkerülése érdekében). Üveges italok általában külön illetékért vásárolhatóak.

Az all inclusive ellátás általában nem jelent 00-24 óráig tartó, folyamatos kiszolgálást. Az all inclusive ellátás is a lefoglalt éjszakák időtartamához kötődik.

A saját főzési lehetőséget kínáló szállókban kiskonyha, vagy konyhasarok áll rendelkezésre két főzőlappal és hűtőszekrénnyel. A konyhai felszerelés csak az alapedényekre terjed ki. Nem várhatnak tehát teljesen felszerelt konyhát.Figyelmeztetjük Utasainkat, hogy hiányozhat például konzervnyitó, vagy nem talál elegendő főzőedényt.

ÖLTÖZET

A szállodák többségében követelmény, hogy a férfiak a vacsoránál hosszú nadrágban jelenjenek meg.

KERÉKPÁROK, SZÖRFÖK, KITE

Ha nem összecsukható útipoggyászt (pl. kerékpárt, szörföt, stb.) kíván magával vinni, azt a KARTAGO Tours-ban már a megrendeléskor be kell jelenteni és a reptéren (oda-vissza) külön díjat kell ezért fizetni. Az ilyen nagy tárgyak reptér-szálloda közti szállítását Utasainknak kell intézni.

DRÓN

A drónok használata külföldön általában engedélyhez kötött, sőt Afrikában (Tunézia, Egyiptom) legtöbbször tiltott a használatuk. Kérjük utazás előtt mindenképp tájékozódjon a drónnal kapcsolatos szabályozásról!

ÁLLATOK SZÁLLÍTÁSA

Élő állatokat nem lehet a repülőgép utasterében szállítani. Állatokat a csomagtérben lehet speciális konténerben szállítani (külön díj ellenében), erre vonatkozóan minden esetben az adott légitársaság szabályzata irányadó.

VÍZ, ELEKTROMOS ÁRAM

A déli országok lakói a vezetékes vizet nem használják ivásra és főzésre. Javasoljuk, hogy ilyen célra a vizet a helyi üzletekben vásárolják meg.Napenergiás vízmelegítéssel rendelkező szállókban időnként langyos víz folyik és kimarad a meleg víz. Néha előfordulhat rövidebb ideig tartó áramszünet, ilyenkor kimarad a légkondicionálás is.

ÉRTÉKEK, TREZOROK

Nem ajánlatos az utazásra drága ékszereket vinni. Az útiokmányokat, pénzt, csekkeket, hitelkártyákat és egyéb értékes tárgyakat utazás során tartsa a kézipoggyászban, a szállodában helyezze trezorba (széfbe), amit a recepciónál, vagy közvetlenül a szobában bérelhet. A szállodák csak a széfben elhelyezett tárgyakért tudnak felelősséget vállalni.

STRANDOK ÉS NAPSUGÁRZÁS ELLENI VÉDELEM

A tengerparti strandok legtöbbször szabadon látogathatók a helyi lakosság számára is, akik sokszor zajosabbak, mint ahogy mi megszoktuk. A klímaváltozások, a széljárás és az erős hullámzás hatására a strandon moszatok, algák jelenhetnek meg, de a víz munkája is nagymértékben befolyásolhatja a strand állapotát (a területe pl. lecsökkenhet vagy feltöltődhet). Ezekre a körülményekre sem a szállásadó, sem az utazásszervező nincs befolyással, valamint nem tudjuk előre jelezni a természeti jelenségek változását. A napozóágyak és napernyők bérelhetők, esetleg ingyenesek,erre vonatkozó pontos információt a szállodák leírásánál talál. A strandok szállótól való távolsága a szállodák leírásában csak tájékoztató jellegű, és nem a szobától való távolságot jelöli. Közvetlen tengerparttal rendelkező szállodában is előfordulhat, hogy a szálloda nagy területe miatt akár több, mint 100 métert kell sétálni a szobától a strandig. Ne feledkezzen meg a magas faktorszámú napozókrémekről, nap-olajokról és ne értékelje alá a napsugárzás erejét, mert kellemetlen komplikációkat okozhat nyaralás közben.

MEDENCÉK, AQUAPARKOK, VÍZICSÚSZDÁK, ÉJSZAKAI FÜRDŐZÉS

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a szállodáknál a medencék tisztítása az esti/éjszakai vagy kora reggeli órákban történik, ezért a medencéket általában napnyugta után és a kora reggeli órákban nem lehet használni. Az aquaparkokban/szállodákban a vízi csúszdák időszakosan üzemelnek, általában a déli órákban szünetel a használatuk.

A tengerben napnyugta után nem javasolt fürdeni, erre a legtöbb országban a szállodákban a biztonsági őrök fokozottan figyelnek.

FAKULTATÍV KIRÁNDULÁSOK

Javasoljuk, hogy a fakultatív kirándulásokat helyi képviselőnknél foglalják le. Helyi partnereink rendelkeznek a szükséges engedélyekkel és megfelelő minőségű szolgáltatást nyújtanak a kirándulások során. Bármilyen probléma esetén, kérjük forduljanak helyi képviselőnkhöz. Amennyiben irodánktól függetlenül foglalnak helyi kirándulást helyi szervezőnél vagy a szállodában, ezekért a szoláltatásokért sem helyi képviselőnk sem a helyi partnerirodánk nem tud felelősséget vállalni.

UTAZÁS ELŐTT

Hasznos tanácsokat, úti cél specifikus információkat szerezhet az egyes országokról és az ott jellemző egzotikus betegségekről ha ellátogat a a www.utazaselott.hu oldalra.

Kérjük indulás előtt olvassa el az adott légitársaság szabályzatát (poggyász súlyhatár, túlsúly díjak stb) az alábbi oldalon: https://www.kartagotours.hu/legitarsasagi-informaciok

ROVAROK

Ügyfeleiknek javasoljuk, hogy vigyenek magukkal szúnyogriasztó, vagy egyéb rovarok elleni készítményeket, mert bizonyos időszakokban és helyeken nagy számban fordulhatnak elő.

ELŐSZEZON / UTÓSZEZON

Elő- és utószezonban megtörténhet, hogy a szállodatulajdonos, tekintettel arra, hogy kevés a vendég, a szolgáltatásokat (pl.: légkondicionáló, a la carte éttermek száma, fűtött medence) korlátozza, esetleg a saját üzemeltetésű részlegekben csak később nyit, vagy már korábban zár. Előfordulhat, hogy a szabadidő-, vagy szórakoztató programok csak korlátozott módon állnak rendelkezésre. Cserébe viszont nagyobb nyugalmat, több teret élvezhet és a kiszolgáló személyzetnek is több ideje marad, hogy Önt figyelemben részesítse.

 
 
A weboldalon sütiket (cookie-kat) használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A honlapunkon való böngészéssel Ön hozzájárul a sütik használatához. További információk